czwartek, 7 lutego 2013

Sylabkowo i rysunkowo ...

Dziś przerwa w zajęciach modelarskich, więc -chcąc jakoś urozmaicić dzieciom czas kończących się już ferii   - zaproponowałam wyjście w odwiedziny do poznanej niedawno koleżanki. Dzieci były zachwycone. Tym bardziej, że to drugie nasze ,,pójście w gości'' odkąd mieszkamy w nowym miejscu. Przed wyjściem jednak zachęciłam dzieci do wykonania naszych domowych prac: ja gotowałam, R. czytał głośno kolejny fragment książki na głos, a Mała M. bawiła się w czytanie sylabek.



Od dwóch dni ćwiczymy połączenia z SZ, Ż, RZ. Bardzo trudny to materiał. Dziś skorzystałam z foremek do ciastoliny i wybrałam te, których nazwy Mała M. będzie umiała prawdopodobnie przeczytać. Napisałam je na karteczkach i wrzuciłam do pudełka.



Mała M. losowała karteczkę, a potem odczytywała sama napisany nań wyraz i dopasowywała doń foremkę.   Pomieszałam słowa dobrze jej znane z nowymi połączeniami typu ,,żyrafa'', ,,myszka'', itp. Zadanie dość trudne, ale Mała M. świetnie sobie radziła.


Miała jednak nadal niedosyt czytania (!), więc szybciutko napisałam jej tekst o domku i kotku, który Mała M. chętnie mi przeczytała. Jedynym trudnym słowem było ,,NASZ'', ale jak zapytałam, co Jagódka śpiewała tupiąc nóżką i tańcząc? (w książeczce ,,Kocham czytać'') zaraz sobie przypomniała NA NA NA i doszłyśmy, jak to NASZ czytać należy :-).



R. też musiał trochę popracować, żeby wyjść (zadania ze szkolnej zerówki i czytanie Mamie). Warto było, bo ,,ciocia'' obdarowała go klockami do złożenia ulic. Miał podobny w domu, więc jak złożył oba zestawy pokój zamienił się w prawdziwe miasteczko. Jutro chętnie pojeżdżę z nimi po tym miasteczku:-)


Mimo napiętego planu dnia był czas na rysowanie ... Wczoraj byliśmy na placu zabaw, no to dziś Mała M. utrwaliła te ważne dla niej chwile. Mama huśta Małą M., a obok niej - R. Oboje na STOJĄCO !!!


A tu inna migawka ... Mama i jej kochane pociechy. MUSZĘ SCHUDNĄĆ na wiosnę, bo już większa suknia się Małej M. dla mnie na obrazku nie zmieści. Jak Cię widzą .... :-)


Tyle na dziś. Jutro wcześnie rano do modelarni MARSZ. Dobrej nocy:-)

Brak komentarzy: