wtorek, 19 lutego 2013

Sylabki w szkole i w domu ...

Igloo jak igloo, ale dla Małej M. jednak główną atrakcją dnia są SYLABKI i nic nie wskazuje na to, że coś w tym względzie się zmieni w najbliższym czasie. I tak trzymać! Nadal wytrwale uczymy się czytać, a nawet znajdujemy sympatyków nauki metodą Pani Profesor Jagody Cieszyńskiej.

Przed kilkoma dniami Mała M., odbierając ze szkoły swego brata, pochwaliła się jednej mamie, że JUŻ CZYTA .... Po weekendzie opowiedziałam w skrócie, na czym owa metoda się opiera i przyniosłam do szkoły kilka zeszytów ,,Kocham czytać''. Zapytałam Małą M., czy przeczyta jakieś sylabki tej mamusi? Nie trzeba było jej dwa razy powtarzać. Weszła ze mną do szkoły i zapytała:

,,Czy jest ta pani, której miałam coś przeczytać?'' 

Usiadłyśmy na ławeczce i Marta zaczęła czytać przypadkowo wyciągnięty z torby zeszyt. Tej mamusi szczęka opadła z wrażenia!!! Obie tak się zasłuchałyśmy, że zapomniałyśmy, że nasi synowie już skończyli zajęcia ... Zorientowałam się, że to już pora, gdy stanął przede mną - ze łzami w oczach -R. zmartwiony, że mama nie przyszła po niego do szkoły ... Powiedziałam, że się obie zasłuchałyśmy w sylabkowe ,,popisy'' Małej M. i R. nam wybaczył:-). 

Pożyczyłam owej mamie poradnik metodyczny, a ona kolejnego dnia obiegła wszystkie lokalne księgarnie, by zakupić ,,Kocham czytać'' z myślą o swym synu. Niestety, nigdzie nie znalazła i polecono jej zamówienie książek przez internet. I tak, Mała M., wielka miłośniczka sylabek, znajduje nowych, przyszłych sympatyków :-)



My nadal czytamy ... Wczoraj zaproponowałam Małej M. czytanie listy zakupów i uzupełnienie jej wyciętymi z ulotki obrazkami produktów. Bardzo jej się podobało, a z czytaniem poradziła sobie świetnie.


Później, chciałam nieco urozmaicić nasze czytanie i zaproponowałam tekst o Kasi na rolkach. W ruch poszła ulotka reklamowa*, nożyce i klej. Kilka cięć i zadanie gotowe. Chciałam utrwalić ,,DZIE'' i udało się!
Podejrzewałam, że ,,UWAGA! ... śledzie'' wywoła uśmiech na twarzy Małej M. i nie myliłam się. Zdanie tak zapadło jej w pamięć, że nawet dziś powtarzała je sobie głośno w drodze do szkoły, śmiejąc się przy tym :-)

Obiecałam, że kolejnym razem zaczniemy czytanie KOLEJNEGO już zeszytu ,,Kocham czytać'' i słowa dotrzymałam ... Relacja z naszych poniedziałkowych CHOMIKOWYCH czytanek już jutro!

Dobrej nocy!!!

*Ulotka reklamowa ,,Biedronki''nr 23, oferta 4-10 czerwca 2012 r.



Brak komentarzy: