wtorek, 25 czerwca 2013

Niedzielne atrakcje ... i hasełka Małej M.

Zawody konne okazały się jedną z kilku atrakcji minionej niedzieli. W ramach bowiem Dni Koguta w naszym mieście odbywał się I Zlot Pojazdów Zabytkowych. NIGDY jeszcze nie widziałam takich tłumów w naszym mieście. W kilku miejscach w okolicach rynku stało mnóstwo zadbanych wozów, od tych bardzo starych ...




... po nieco nowsze, znane mi z czasów dzieciństwa (Fiat 126p, Warszawa, Syrena, Wołga, Żuk, Trabant, itp).



Były też motocykle i pojazdy wojskowe. Wszystkie wypucowane, przygotowane do wystawy, a do tego często w przyciągających uwagę kolorach.



Wszystkie pojazdy ciekawe, a szczególnie rzadkie marki ....


Nie podejrzewałam, że impreza tego typu będzie miała aż takie wzięcie. Tłumy przeciskały się między autami. Ciężko spacerowało się, zwłaszcza, że pchałam Małą M. w wózku ... To jedyny mankament owej imprezy, ale z drugiej strony cieszy aż takie zainteresowanie.


Sfotografowanie samego pojazdu lub dzieci przy nim bez dodatkowych osób graniczyło z cudem. Czasem udało się jedynie utrwalić na zdjęciu wnętrze pojazdu albo jego fragment.


Małej M. i R. bardzo się podobała ta impreza. R. robił nawet własne fotografie, przyjmując przy tym śmieszną pozycję prawdziwego snajpera :-)


Mała M. chętnie spacerowała też między pojazdami, a że jest kobietką z klasą to zapragnęła zasiąść w jednym  z zabytkowych pojazdów. Sama zapytała właścicielkę jednego z nich (czerwonego kabrioletu powyżej!) o pozwolenie. Usiadła obok niej, a ja pstryknęłam pamiątkową fotografię. Najbardziej mnie rozbawiła, gdy - jak na prawdziwą damę przystało - z gracją machała w moim kierunku!


Wozów w takim stanie nie było ... poza tym jednym promującym imprezę. Stał na platformie i reklamował ZLOT! Wszyscy dobrze się bawiliśmy i za rok zapewne wybierzemy się wspólnie na kolejną edycję tej imprezy.


Dla R. niedziela była nie tylko okazją do uczestnictwa po raz pierwszy w zawodach konnych i zlocie zabytkowych pojazdów. Tego dla bowiem tata wieczorem zabrał go na prawdziwy koncert, podczas którego grano rockowe przeboje z towarzyszeniem orkiestry symfonicznej. Wszystko na żywo ... pod chmurką! Nasz siedmiolatek (od niedawna!) wrócił z wypiekami na twarzy przed 23-ią i ... padł ze zmęczenia. O dziwo, bez problemu wstał do szkoły w poniedziałkowy poranek!


Niedziela zbiegła się także z Dniem Ojca. Czasu na świętowanie nie było wiele, ale jakimś cudem między jedną imprezą a drugą upiekłam tort. Wspólnie, choć na chwilę, zasiedliśmy przy stole i zjedliśmy od razu PÓŁ tortu. Jak rozumiem, smakował wszystkim domownikom!

Tort co prawda nie wyglądał tak, jak zaplanowałam, ale grunt, że smakował. Wymyśliłam sobie, że udekoruję go jakimś czekoladowym napisem. Sięgnęłam po zakupione w tym celu czekoladowe literki, a tu zaskoczenie. Pudełko zniknęło ... Zamurowało mnie!

Okazało się, że to sprawka Małej M. (!) Od kilku dni wstawała wcześniej od nas ... Raz pokazała to pudełko, przyznała się, że zjadła kilka literek, ale nikt nie podejrzewał, że jest w stanie zakraść się o poranku do lodówki, wyjąć pudełko, ukryć je w swojej szufladce i ... schrupać na osobności. No cóż!!! Rzekłam, że skoro zjadła wszystkie (a było ich tam ze 40 albo więcej!) to wkrótce na jej urodzinowym torcie też nie będzie napisu!!!!

Na koniec kilka hasełek Małej M. ...

1) Mała M. ostatnio chyba często rozmyśla nad dorosłością. Wczoraj mnie zapytała:

Mamo, jak ja będę duża to ty będziesz  tą ... babcią???

Mówię, że jak urodzi swoje dzieciątko to ja właśnie zostanę babcią ...

I tu padło kolejne pytanie, no bo przecież babcie już są :-)


No, a ta babcia? 

Ta będzie prababcią.

A ta druga?

Też zostanie prababcią ...

I tu rozmowa na ów temat się zakończyła...

2) Widzę, jak Mała M. bacznie mnie obserwuje. W łazience szykowałam jej kąpiel, a że gorąco było to miałam jakiś letni strój. Kręcę się przy wannie, schylam ... i czuję na sobie wzrok Małej M. Gdy tylko się podniosłam, Mała M. powaliła mnie na łopatki, mówiąc, z radością w głosie:

Mamo, jaki ty masz grubiutki tyłeczek!!!


3) Kolejnego dnia poczyniła kolejne obserwacje. Tym razem baczniej obserwowała siedzącego w podkoszulku tatę ...

Tato, a dlaczego ty masz takie włosy pod pachami? ....  I to takie długie!!!

Tym optymistycznym akcentem kończę niedzielną relację ...

Brak komentarzy: