czwartek, 13 czerwca 2013

Kilka dni w domu ...

Zapalenie ucha R. zatrzymało nas na dobry tydzień w domu, tym samym modyfikując nasz wypracowany dotąd plan dnia. Zdecydowanie wolę zdrowe dzieci i normalny rytm, bo wówczas jakoś łatwiej mi zrobić zakupy, czy zaplanować codzienne czynności. Z drugiej jednak strony bycie w domu we troje (bez bieganiny do i ze szkoły) też ma swe uroki.

Mimo ambitnych (jak zawsze) planów nic wielkiego się nie działo, ale udało nam się znów przeczytać kilkanaście książek i w ciągu dwóch ostatnich dni schronić się na godzinkę lub dwie przed upałem na kocu w cieniu lipy na pobliskim boisku. Słowa PIKNIK naszym pociechom powtarzać nie trzeba. Zaraz pakują zabawki, książki, lale i auta .... bo uwielbiają w ten sposób spędzać upalne dni!

Zwierzyniec origami w wykonaniu R.

Kiedy musiałam zająć się obiadem, dzieciom pozostawiałam znajdowanie sobie zajęć. R. ogarnęła wczoraj pasja origami i zapragnął stworzyć świat zwierzątek z papieru. Pełna byłam podziwu dla jego cierpliwości i wytrwałości.*

Konstrukcja małego inżyniera :-)

W wolnej chwili doskonalił także swój zmysł inżyniersko-konstruktorski. Sam połączył kolorowe przekładnie, potem przyniósł mi swe dzieło do przetestowania. Wszystko działało jak trzeba! Jeden obrót zieloną korbką wprawiał w ruch pozostałe.

Mała M. i jej kolorowa lala...
Mała M. w wolnej chwili wymyślała zabawy autkami i ludzikami, próbowała sama wcielać się w zabawie z R. w rolę Kopciuszka, ale także równie chętnie ćwiczyła sprawności manualne kolorując lub rozwiązując zadania dla przedszkolaków. Bardzo rozpaczała, gdy podczas wycinania obcięła pokolorowanej laleczce butki ...


Najbardziej jednak oboje ujęli mnie pomysłowością i chęcią do pracy, gdy przypomniałam im, że nasi bliscy znajomi obchodzą ważną rocznicę ślubu i należy przygotować dla nich kartki. Wystarczyło jedno zdanie, by zarówno Mała M. jak i R. ostro zabrali się do pracy. Za chwil kilka kartki były gotowe!!! Więcej szczegółów w kolejnym wpisie, bo pora już późna, a jutro pobudka skoro świt.

Do miłego usłyszenia!


 * Instrukcje do modeli origami zaczerpnęliśmy ze strony:

http://origami-amazing.blogspot.com

Polecam! Czytelne i do samodzielnego wykonania przez 7-latka!





Brak komentarzy: