sobota, 16 marca 2013

Na Wyspie Skarbów Kapitana Haka :-)

Sobota ... Wreszcie wszyscy razem i można opiekę nad dziećmi nieco rozłożyć między dwoje. Jakoś wyjątkowo to się dziś udało. HURA! Mogłam spokojnie przygotowywać posiłki, a tatuś bawił się z R. i Małą M. Zza ściany dochodziły do mnie odgłosy szturmu na zamek, zaciętych walk między rycerzami, czy krzyk uciekających przed rekinem rycerzy (to Mała M.ze swym rekinem w dłoni wpadała między rycerskie szyki!)

Uwaga na REKINA na polu walki!
W ruch poszedł statek piracki,

Piraci już na STATKU ...

wszelkie możliwe figurki, nawet bohaterowie ,,Gwiezdnych Wojen'' przybyli, by walczyć z rycerzami.

OBRONA się szykuje do walki ...
Pomysłów nikomu nie brakowało, a ja się cieszyłam, że dzieci - po całym tygodniu - mogą nadrobić zaległości ... i pobawić się z tatą!


Rozbudowane miasteczko ...
Zanim jednak doszło do rycerskich potyczek, R. zaraz po wstaniu z łóżka zaczął rozbudowywać wczorajsze papierowe miasteczko. I tak mamy dwie nowe plansze z tłem. Po lewej - autorstwa taty (domek na drzewie) i nowoczesny kompleks handlowy w wykonaniu R.

Kompleks handlowy R.

Jutro zapewne pojawią się kolejne budowle ....

Mała M. zaś w międzyczasie ćwiczyła ze mną sylabki. Dziś ćwiczyłyśmy różnicę między Ś i SI przesuwając początkową sylabę poprzez nacięcia w kartce.


Stary sposób znany z okolicznościowych kartek urodzinowych. Prosta rzecz, a atrakcja dla Małej M.


A potem przyszedł czas na ćwiczenie czytania męskich imion typu GrzeSIek i GrzEŚ. Mała M. i z tym nie miała problemu.


W przerwie między zadaniami Mała M. narysowała kolejny rodzinny portret ...


Tradycyjnie już cała nasza czwórka PLUS (tym razem) pierwsza po lewej na czerwono ubrana pani ,,W BUTACH NA OBCASACH" ... To MUCHA W MUCHOLOCIE (elegancko ubrana pani w teledysku obejrzanym niedawno). Ależ ta Mała M. to wszystko koduje!!!! :-)

Główna jednak ATRAKCJA DNIA jeszcze przed nami. Zazwyczaj bowiem włączam się do robienia czegoś z dziećmi po obiedzie ... Mam wtedy spokojną głowę i nadzieję, że rodzina nakarmiona i przez jakiś czas ,,JEŚĆ!'' wołać nie będzie.

Tatuś zajął się montowaniem półek w piwnicy, Mała M. udała się na drzemkę, a R. i ja zasiedliśmy przy stole, by stworzyć GRĘ PLANSZOWĄ  O PIRATACH. Miała być tylko mapa z pirackim skarbem, ale R. od razu z mapy stworzył grę, a ja poszłam jego śladem. I tak - w dość szybkim tempie - powstały dwie małe gry planszowe ....

GRA planszowa R.

Raduś chwilę podumał ... i za chwil kilka miał gotową planszę swej gry WYSPA KAPITANA HAKA!!! Byłam pełna podziwu. Na planszy narysował różne miejsca, a wśród nich 12 przystanków ... Zadziwił mnie swą kreatywnością. Graczowi bowiem przyjdzie walczyć z królem wulkanów, pokonać mur obronny zbudowany przez duchy, wyciąć leżące na trasie drzewa, uciekać przed smokiem, minąć zastawioną klatkę - pułapkę. Wszystko świetnie oddał na swej planszy ...


Instrukcję, co robić na polach specjalnych mi podyktował. Zapisałam ją wielkimi literami, by mógł grać z Małą M. i też ćwiczyć przy okazji czytanie. I tak mamy gotową grę, w którą już dziś mogliśmy wieczorem zagrać (niestety syn mnie pokonał!)

Początkowo myślałam, że stworzymy wspólną grę, ale R. chciał SAM pracować. Ja w tym czasie stworzyłam własną wersję planszówki - WYSPA SKARBÓW. Najpierw wymyśliłam 12 pól specjalnych (tych dobrych - zaznaczonych na czerwono i tych pechowych - na niebiesko). Musiałam się nieco wysilić, żeby moja gra również była dla R. atrakcyjna.


Na mojej planszy znalazły się m.in: Kokosowa Kraina, Potok Życia, Jaskinia Lwów, Ruchome Piaski, Tęczowy Wodospad czy Błędne Skały.


 Moją instrukcję też sporządziłam na komputerze z wyraźną czcionką, by dzieci same mogły ją czytać.
Potem nadszedł czas na rysowanie planszy ... Plastycznych zdolności jakoś Bozia mi poskąpiła, więc R. chętnie sporządził dla mnie planszę.

Pomysł Mamy, ale RYSUNKI R.!

Ja tylko mówiłam, jaką dane miejsce nosi nazwę, a R. rysował. Najbardziej rozbawił mnie rysując w miejscu ,,Wioska Czarnych Stóp'' dwie bose stopy ... Świetnie sobie poradził! BYŁAM Z NIEGO DUMNA!
No i zaraz też zasiedliśmy przy stole i ZAGRALIŚMY W NASZE PIRACKIE GRY.

Jutro zapewne zaraz rano do nich wrócimy!!!


Kolejna piracka MAPA

Po rozgrywce R. stworzył kolejny projekt ... pirackiej mapy. Skąd w nim tyle inwencji?!!!! Jutro będzie zapewne ciąg dalszy pirackiej tematyki .... do usłyszenia zatem!





Brak komentarzy: