piątek, 11 stycznia 2013

W świecie lodów ...

U nas dziś za sprawą zimowej aury, lektury i zabaw tematyka iście LODOWA. Od kilku dni czytamy świetną książkę Adama Bahdaja ,,Mały pingwin Pik-Pok''. Tak zrodził się pomysł połączenia książki z nauką sylabek i pracą plastyczną.Zaproponowałam dzieciom wspólne wykonanie pracy plastycznej z tytułowym bohaterem ,,Pik-Pokiem'' i jego książkową przyjaciółką - foką Agatą.

Korzystając z książki ,,W krainie wiecznego śniegu''* wykonałam z Małą M. dwie prace. Zaczęłyśmy od FOKI AGATY. Wszystkie instrukcje zostały dokładnie podane w książce. Szablony również. Chodziło mi głównie o to, by moja trzylatka poćwiczyła rysowanie, wycinanie, smarowanie klejem, no i by dobrze się przy tym bawiła.

Byłam pod wrażeniem precyzji z jaką Mała M. wycięła samodzielnie kółeczko!!!

Nasza foka AGATKA
Oto nasza gotowa praca ... Mała M. sama wycięła i ozdobiła piłkę ... Nasz obrazek różni się od oryginału jedynie owym niebieskim WSCHODZĄCYM (zdaniem Małej M.) słońcem!!!!

Praca R. po LEWEJ!
R. też zapragnął mieć swój obrazek 3D i w ten sposób mamy już dwie foczki Agatki.

Śpiący PINGWIN
Potem zabrałyśmy się za wykonanie PIK-POKA. Ale była zabawa! Dużo wycinania, klejenia ... i kopiowania schematu z książki. Pingwin jednak okazał się ciut za duży w stosunku do tła, więc Mała M. zdecydowała, że jej pingwin MA SPAĆ ...i tak też kazała zawiesić swój obrazek na wystawce.

Z krainy wiecznych śniegów przeniosłam się do LODZIARNI, łącząc nadal tematykę przygód Pik-Poka z nauką sylabek. Wycięłam kolorowe rożki waflowe ...


 i lody o przeróżnych smakach.....


Mała M. została lodziarką i podawała wybrane przeze mnie smaki lodowych gałek.


Obie dobrze się przy tym bawiłyśmy. Wcześniej Mała M. przeczytała mi wszystkie 5 książeczek ,,Kocham czytać'', a zatem lody były dziś na sylabkowy deser:-).

Nasze lodowe smaki
Oprócz plastycznych zabaw dużo czasu spędziliśmy tradycyjnie na czytaniu. Wczoraj przynieśliśmy z biblioteki kolejnych 19 książek ... więc mamy co czytać:-).
Pozdrawiamy ....



















,,W krainie wiecznego śniegu'', Ma Pilar Amaya, wyd. Jedność dla dzieci, Kielce 2006

Brak komentarzy: