czwartek, 29 maja 2014

Wyjątkowo i książkowo na Wrocławskim Dworcu!!!

Choć dworce kolejowe raczej nie kojarzą się nam z kulturą, zwłaszcza literacką, to jednak okazuje się, że czasem zdarza się, że takie miejsca, przez które co dzień przewijają się setki (czy być może nawet tysiące) ludzi są świetnym miejscem do popularyzacji czytelnictwa. Sama przekonałam się o tym dzisiaj będąc przejazdem we Wrocławiu, a właściwie przebiegając z dworca PKS na dworzec w drodze do lekarza specjalisty na kontrolną wizytę naszego ośmiolatka.

Już po wejściu na teren dworca PKP Wrocław Główny, gdy zobaczyłam plakaty reklamowe 5 Targów Książki dla Dzieci i Młodzieży Dobre Strony żałowałam, że nie mogę zatrzymać się na dłużej. Z powodu pośpiechu nie zdążyłam nawet utrwalić na fotkach choćby imponującej bramy z książek promującej Targi Książek. Zdążyłam jedynie przejść wzdłuż regałów z książkami popularnych i dobrze znanych moim małym molikom książkowym wydawnictw.

Za tą mega WALIZĄ schody prowadzą na TARGI DOBRE STRONY!!!!
Sama jestem wielką fanką literatury dla najmłodszych i na widok okładek znanych nam, a także równie ciekawych nowych, pozycji książkowych dostałam wypieków na twarzy. R. sam rozpoznawał znanych mu autorów i książki. Żałowałam, że nie ma z nami Małej M., która z równie wielkim entuzjazmem odwiedzałaby targowe stoiska. Wędrując pośpiesznie między stoiskami zauważyłam znaną mi z okładek książek panią Agnieszkę Frączek, której wiersze od lat czytam moim pociechom. Jakże miło było zobaczyć tę wspaniałą autorkę na żywo!!! Zamieniłam nawet z nią kilka słów wyrażając swój podziw i entuzjazm dla jej zawsze zabawnych i oryginalnych rymów.


Czas nas gonił, ale na chwilę zatrzymaliśmy się przy stoliku wydawnictwa REA, gdzie znany rysownik Szczepan Sadurski na życzenie rysował karykaturę-portret dziecka. Akurat zwolniło się miejsce przy stoliku i nasz ośmiolatek zechciał pozować ... Byłam w szoku, gdy zobaczyłam, jak w kilka minut spod ręki artysty wyszedł taki oto portrecik R. Szkoda, że nie było z nami naszej miłośniczki Kajtusia, bo to właśnie temu bohaterowi poświęcone było owe stoisko. Można było także wziąć udział w konkursie plastycznym ... Z myślą o dzieciach zorganizowano także salę zabaw. Tam też już nie miałam czasu zatrzymać się na dłużej.
Mam jednak nadzieję, że w weekend uda nam się przyjechać do Wrocławia już całą rodziną, by wziąć udział w licznych imprezach towarzyszących Targom Książki, m.in. w bogatym w repertuar Festiwalu Literatury dla Dzieci.

Warto zatem zerknąć na festiwalowe strony, by w atrakcyjny sposób spędzić najbliższe dni. W programie spotkania z autorami i ilustratorami, warsztaty literackie, muzyczne i plastyczne, gra miejska z bohaterami książek dla dzieci. Jest w czym wybierać!!! Gorąco polecam!!!

http://fldd.pl/program/id,56-spotkania_festiwalowe_we.html
http://wpdk.pl/dobre-strony

Brak komentarzy: